4 de des. 2014

PER A QUÈ SERVEIXEN LES XARXES SOCIALS? 

M'està passant a tot arreu on vaig a impartir formació. Els alumnes han sentit la crida del 2.0 i han creat perfils a les diferents xarxes socials. Experimenten amb les seves possibilitats i volen que els ensenyis a fer més coses en aquest entorn. Però no s'han parat a pensar quin ús els han de donar. Total, ningú els ho ha demanat mai. 

Llavors és quan tu demanes una mica de temps. Intentes explicar-los que estem parlant d'un canvi social i de paradigma de la comunicació que ho está trasvalsant tot. Que abans de fer res, hem d'entendre-ho. I després veure com condiciona la nostra estratègia. Els dius que pensin en els seus targets, els seus objectius, les seves tàctiques, en dialogar i no vendre, en estratègies de continguts, en processos de digitalització...

Llavors et miren amb cara de fastidiats. Ells pensaven que venien a aprendre a fer servir les eines i tu els dius que abans de tot cal aprendre a pensar. 

Doncs sí. El marketing i la comunicació de tota la vida (síiii, també la institucional!!!) ha necessitat sempre de plantejaments estratègics. Però avui en dia, encara més. Perquè no és que estem adoptant una nova tecnología, estem canviant la manera en que ens relacionem i organitzem. I sí, hem d'aprendre a pensar de maneres noves, si no els canvis se'ns enduran per davant. 


Reconec però que jo també ho veig diferent, ara. No ho puc enfocar així de bon principi. Haig de tenir la punyeteria de parlar de tot això a mesura que s'analitzen les eines. Però encara m'agrada passar aquest vídeo d'en Seth Godin. Per a qui ho vulgui entendre


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada